tiistai 20. syyskuuta 2011

Nice, sun shine

Aurinko paistaa kolmatta vai neljättä päivää putkeen, tosin lämpötila ei oo kauheen korkee mut ei se täällä varmaa koskaan ole.
Oon tänää käyskennelly pitkin kaupunkia ja tutkiskellu paikkoja. Näin miehen joka soitti kivasti ja hyvästi kitaraa. Ou jea!
Alan jo tottua ajatukseen että täällä ollaan ja pysytään ja Suomeen mennään lomaileen. Joskus kylläkin esim. kaupassa ottaa päähän ku kaikki on nii kallista, mut pitää vaa oppia ymmärtään pennien ja puntien arvo eikä verrata niitä euroihin. Tänään oli hyvä esimerkki tescossa jota yleisesti rakastan suuresti koska se on kaupoista halvin. Tescosta voi ostaa Tesco-value kamaa ja sit on sitä normi kamaa, sitä hieman kalliimpaa. Kananmunat on ainoo ehkäpä mitkä on vmäisen kalliita. En jaksais maksaa 6 kananmunasta 2 puntaa!! cmoon!! 2,4e!! Nobheads. Nii sillai täällä sanotaa ku joku on mulkku, nobhead. En tosin oo tollasia kauheesti viljelly, suomalaiset kirosanat on vaa nii paljon voimallisempia.

Yliopisto on startannu hyvin ja oon vahvoilla, kielellisesti, luennoilla. Tosin se radiotoimituksen opettaja, jonka joka toinen sana on fock, on vielä artikulaatiomysteeri. Myös aikataulut täällä on todella hauskoja, esim. et koulu alotettiin 12. pv mut lukkarit päivitettii 16. pv nii et sinne on ilmestyny jtn ihmeellisiä kursseja joille ihmisten on tarkotus mennä. Mulla on nyt se päivitetty versio, jonka mukaan mulla olis pitäny olla PASS-tunti 14-15. Noh eipä sinne ilmestyny ku minä ja mun kämppis (jonka siis raahasin sinne uskoen että meillä on se tunti) ja 3 muuta. Tuntihan olis siis pitäny olla mut sitä vaan ei ollu. Eikä tästä päivittämisestä mtnkään ilmoteta, se vaa pitää ite tajuta. Mmm mmm mmmmmm!!

Asun 7 muun kanssa yliopiston asuntolassa, joka ei siis millään tasolla oo yhtää paha. Paitsi tietty tää kokolattiamatto.. Mun kämppikset on tosi mukavia ja varmaanki siitä syystä et tullaan nii hyvin toimeen ja meillä on hauskaa, ei meitä ihan liiasti huvia ramppaa baareissa vaa pidetää aina FlatPartyja. AAAWW jeah! Meitä on 3 ulkomaalasta, slovenialainen poika, ranskalainen tyttö ja minä suomalaistyttö joka kuulemma vaikuttaa ja kuullostaa amerikkalaiselta.. Viime yönä noi oli askarrellu kaikille omat nimikyltit huoneiden ja ruokakaappien oviin. Suurin ossa näistä on Skotlannista mutta esim. Edinburghista tai Dundeesta. Oon myös tavannu kampuksella paljon tyyppejä jokka on englannin puolelta, mut siellä kun noi koulumaksut on nii korkeet nii ne on mielummin tulleet tänne. Mun kämppikset aina kutsuu paljon porukkaa hengaileen meille. Meidän ranskis on kaikista parhain tässä. Se yleensä kutsuu joku 5-7 jokka kaikki tuo kaverin mukanaan, mikä tarkottaa sitä et yleensä meidän keittiössä istuu ihan sikana porukkaa. Alakerran irkku, Sara, pyörii myös meidän keittiössä, koska sen kämppikset on kuulemma masentavia.

Meillä on tänää taas hyvä meininki täällä. Ranskis on kutsunu taas porukkaa ja ihmiset oottaa innolla montako sieltä on tulossa.
Yeah, party hardy!

Keep you posted!

ShantiShanti

M

3 kommenttia:

  1. looginen meininki yliopistolla <333 eiks siellä oo jotain tuutoreita joilta vois kysyä apua?

    VastaaPoista
  2. tää kananmuna-asia järkyttää mua.

    VastaaPoista
  3. :DDD joo muaki, rakkaudella tescoa kohtaan mutta cmon!! muna ku muna, ei se silti saa miljoonaa maksaa!

    ja anna: problem on et en oo koskaa ees tavannu niitä tutoreita.. en oo ees varma onko meillä sellasia ku ei oo paljo näkyny.

    VastaaPoista