sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Feels like home!

Glasgow:ssa paistaa aurinko, tai ainakin paistoi aurinko kunnes se laski, ja kaikki tuntuu menevän suhteellisen sulavasti.

Nyt tämä huonekin alkaa muistuttaan enemmän ja enemmän kotia kun Ikea saatiin ratsattua ja oon järkkäilly paikkoja. Vaikka pakko myöntää että toi pahvilaatikko sängyn alla on edelleen mun alusvaatelaatikko ja kokolattiamaton olemus hirvittää mua. Eihän se matto mihinkään lähde mutta kun siihen tottuu nii kai sekin jotenkin kotosammaksi muuttuu.

Pari viimesintä päivää Glasissa on olleet tosi aurinkoisia ja tänään tein hieman kaupungin tutkiskelua omin päin. Mukava kaupunki, löytyy vaikka mitä kauppoja ja olen tehnyt jo listaa mihin käyttää rahani. Tosin Primark ja sen alhaset hinnat houkuttelee tekeen perus&paniikki -ostoksia.

Kampuskin alkaa pienenee mitä enemmän sitä oppii tunteen. Noita rakennuksia on kuitenkin suhteellisen monta, ja ne on merkattu aikatauluihin ihmeellisillä kirjain- ja numeroyhdistelmillä. Sweeeeeeeeett!! Fiilistelen myös sitä faktaa et oon eka meidän kämpästä joka jakso/halusi opetella miten koko printtaussysteemi meidän yliopistolla toimii. Siis huomio, tää ei oo ihan simppeli juttu. Koko laitos pyörii meidän 'matriculation card':sien varassa, joka on suhteellisen vmäistä ja missään ei oo oikee kunnon ohjeita millekään vaa pitää tapella laitteiden ja aikataulujen ja luentosalien kanssa ennenku oppii kantapään kautta mitä piti tehdä ja missä. Parastahan tässä on se että esim. henkilökunta ei tiedä missä mikin asia on, koska ne tietää vaa omat asiansa ja omat aihepiirinsä. No tietty ymmärrän, en mäkää tietäis muitten jutuista mtn jos olisin töissä näi isossa mestassa.

Viikko on menny nopeesti vaikka alussa kaikki oli hieman kankeeta, mut oon jo saanu jtn tolkkua asioista ja oon jo menossa ongelmitta luennoille ja nyt kattelen et mitä kaikkia kielikursseja meillä tarjotaan. Fantastista!! En tosin vielä tiedä miten niille ilmoittaudutaan.

Tässä kai kaikki tältä erää..

I'll keep you posted!

ShantiShanti

M

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti