perjantai 14. lokakuuta 2011

Glasgow calling!

Oho, huomasin yllättäen että onkin kulunut kokonaiset 2 viikkoa siitä kun viimeksi päivittelin tätä! Pahoittelut!

Viime viikoilla ei täällä Glasgowssa ole tapahtunut mitään ihmeellisempää ja tuntuuki että tylsä opiskelijaelämä on saavutettu!

Onhan tietty välillä ikävä kotiin, mutta se ei ole sellainen ikävä että voi kunpa pääsisin kotiin vaan lähinnä voi kun kaikki ystävät ja perhe olisi täällä! Eniten ikävöin Maunua, sen lämpöä ja välinpitämättömyyttä.

Huomasin tuossa viikko sitten kuinka todella alan kiinnostua enemmän ja enemmän radiojuontajan roolista. Huolimatta siitä että tiedän että ne on lähinnä vaa radion pellejä, eikä niillä ole paljon sananvaltaa mitä ne soittaa saatika sitä mitä ne sanoo mutta, uskon että on vielä olemassa radio jossa myös radiojuontajat on tärkeitä.
Radiojuonnon ja mun välissä on vain pieni juttu. Mun puhevika. Niin kauan ku mun suusta on tullut ulos asioita on ne tullu ulos hieman väärällä tavalla (ja nyt en tarkota liian suoria ilmaisujani vaan kieleni ongelmaa olla muodostamatta tiettyjä äänteitä). Olen tosin ottanut härkää sarvista ja olen mm. varannut ajan lääkärille jotta saisin lähetteen puheterapiaan,jossa siis olen käyny melkein jokaisessa oppilaitoksessani tuloksitta sillä ne on aina päätyneet siihen ratkasuun "ja nyt sitten tän 3. istunnon jälkeen harjottelet oikein ahkerasti kotona ja palataan asiaan sitten ensi vuonna". Tämä lähestymistapa mulle, jolla on sormi suussa ja peukalo keskellä kämmentä ja tarvitsen kädestä pitäen ohjeistusta, ei oikein toimi.

Meidän koulu on varustettu todella hyvällä teknologialla ja voisin viettää enemmän aikaa siellä, vieläpä sen takia et asun tässä vieressä. En tiedä miks en saa millään sellasta asiaa aikaseks. Mun tarvisi hieman tutustua kaikkeen siihen mitä siellä on. Meiltä löytyy kaikki, radio- ja tv-studiosta aina isoihin leikkaamohuoneisiin. Aika khuul pakko myöntää. Täytyy vaan oppia miten se kaikki tavara toimii!

En enää oo nii pahassa jamassa noiden koulutöiden kanssa, ja alan jo oppia et parempi vaa tehdä ne pois alta päivittäin nii ei oo se kasa joka aiheuttaa aamusin ahdinkoa ja iltaisin turhautumista. Tässä siis sulle äiti! Olen vihdoinki henkisesti kasvamassa! Olen jopa asennoitunut että tänä viikonloppuna etusijalla on koulutehtävät ja rentoutuminen. Varsinkin nyt ku saatiin ranskiksen kanssa ostettua astia jossa liotella jalkoja ja jalkakylpyvehkeet! Aijai sitä iloa. Nyt tarvii vaa ens kuussa ku tuet tulee ostaa hieman kasvotarvikkeita ja elämä alkaa oleen suhteellisen täydellistä täällä suunnalla.

Yritän taas pitää hieman tiheempää tahtia näissä päivityksissä!

Keep you posted!

ShantiShanti!

M

2 kommenttia:

  1. no kyllähän on jo radio jossa juontajat on tärkeitä! heloou!

    also, maunun välinpitämättömyys <3

    VastaaPoista
  2. totuushan on se et ohjelmat on jo kirjotettu ja pistetty ohjelmalistalle melkeinpä jokaista puheenvuoroa myöten ennenku juontajaa ees aletaan valitteen sille spotille. siksi siellä on se tuotantopuoli, siis radiolla.

    VastaaPoista